"Dr. Çiğdem Cerit: Yaşlılarımızın Yanındayız"
Kırklareli İl Sağlık Müdürü Dr. Çiğdem Cerit, Sağlık Bakanlığı'nın "Büyüklerimize Ahde Vefa" projesi kapsamında, 80 yaş ve üzeri vatandaşlara yönelik E-Rapor uygulamasının başlatıldığını duyurdu. Bu yenilikçi sistem sayesinde, yaşlı bireyler ilaç raporlarını hastaneye gitmeden, evlerinden kolayca yenileyebilecekler. Uygulama, özellikle hareket kabiliyeti kısıtlı olan yaşlılar için büyük bir kolaylık sağlayacak.
Dr. Cerit, Kırklareli'nin 65 yaş ve üzeri nüfus oranının Türkiye'nin en yüksek illerinden biri olduğunu belirterek, yaşlı nüfusun artışıyla birlikte kronik hastalıkların da daha fazla görüldüğünü ifade etti. Yeni yönetmelik ile bu hastalıkların yönetimine daha fazla önem verileceğini kaydeden Cerit, "Kronik hastalıkların izlenmesi, şeker, tansiyon, göz ve böbrek kontrolleri gibi takipler aile hekimliği sisteminde daha sistematik hale getirilecek" dedi.
Sağlık Bakanlığı tarafından kurulan Sağlıklı Yaş Alma Merkezleri (YAŞAM) ile 80 yaş ve üzeri bireylerin sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaştırılmaktadır. Bu merkezlerde, yaşlıların evde sağlık hizmetlerinden faydalanabilmesi için gerekli altyapı ve personel desteği sağlanmaktadır.
Ayrıca, E-Rapor uygulaması, yaşlı bireylerin sağlık hizmetlerine daha kolay erişimini sağlayarak, onların yaşam kalitesini artırmayı hedeflemektedir.