Geçtiğimiz hafta Uzunköprü Belediyesi 14 personelin işine son verdi. İşten çıkartılan isimler DİSK’in öncülüğünde oturma eylemine başladılar. Diğer yandan ilçenin en çok konuşulan konuları arasında giren mesele ile ilgili Uzunköprülüler farklı düşüncelere sahip. Belediye Başkanı Ediz Martin’in işten çıkarma eylemini göreve başlar başlamaz yapması gerektiğini söyleyenler de var, Martin’i işçi çıkarmayacağına dair verdiği sözü hatırlatıp eleştirenler de… Diğer bir konu ise işten çıkartılanların sayısı… Zira konu gündeme ilk geldiğinde iş akdine son verilmesi planlanan personel sayısının 60 ila 70 civarında olduğu konuşuluyordu. Bu minvaldeki haberlere Belediyeden de bir yalanlama gelmemişti. Günün sonunda işten çıkartılan sayısı da Uzunköprülülerde farklı bir yanması oldu.Bir kısım vatandaş işten çıkartılanların sayısının belediye yönetiminin göreve geldiğinden bu yana çizdiği olumsuz mali tabloya nazaran az olduğu görüşünde. Bir kısım vatandaş ise ‘belediyenin mali yapısının düzelmesi 14 işçinin işine son verilmesine mi bağlıymış?’ sorusunu sorarak, ‘alınacak farklı tasarruf aksiyonları ile bu işçilerin işlerinde kalması sağlanabilirdi’ yorumunu yapıyorlar. Olayları mali bir tedbirden öte siyasi bir hesaplaşma olarak yorumlayanların sayısı da az değil. İşten çıkartılan çoğu ismin geçmiş dönem Belediye Başkanı Özlem Becan’a yakın isimler olduğuna dikkat çekilerek klasikleşmiş ‘siyasetle gelen siyasetle gider’ söz öbeği tartışmanın sonuna iliştiriliveriliyor… Bilindiği üzere seçim döneminde iki isim birbirlerini çok ağır şekilde eleştirerek sert bir propaganda sürecine imza atmışlardı. Tüm bu tartışmaların ve görüşlerin yanında ise Uzunköprü Belediyesi sessizliğini korumaya devam ediyor…Furkan Onur Öztaş
BÖLGESEL
Yayınlanma: 03 Ocak 2025 - 16:33
Güncelleme: 03 Ocak 2025 - 16:39
İşçi Çıkarmalarla İlgili Belediye Sessizliğini Koruyor
BÖLGESEL
03 Ocak 2025 - 16:33
Güncelleme: 03 Ocak 2025 - 16:39

















