Kırklareli, taekwondo branşında tarihi bir başarıya daha imza attı. T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Türkiye Taekwondo Federasyonu’nun ortaklaşa düzenlediği Sporcu Eğitim Merkezleri (SEM) Taekwondo Gelişim Kampı ve Türkiye Şampiyonası, Çanakkale’de gerçekleştirilen zorlu müsabakaların ardından tamamlandı. 23-26 Haziran 2026 tarihleri arasında Çanakkale Güzelyalı Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Merkezi’nde organize edilen organizasyonda, Kırklareli Sporcu Eğitim Merkezi (SEM) sporcusu Beren Ada Gelgeç, sergilediği üstün performansla Türkiye şampiyonu olarak altın madalyayı boynuna taktı.
Çanakkale’de Gelişim Kampının Ardından Gelen Altın Madalya
Zorlu bir hazırlık döneminin ardından Çanakkale’deki gelişim kampını başarıyla tamamlayan Beren Ada Gelgeç, hemen akabinde düzenlenen SEM Türkiye Taekwondo Şampiyonası’nda tatamiye çıktı. Gençler 46 kilogram kategorisinde rakiplerine şans tanımayan başarılı sporcu, turnuvayı birinci sırada tamamlayarak kürsünün en üst basamağına çıktı ve Kırklareli’ne büyük bir gurur yaşattı.
Bir Sonraki Durak Portekiz: Ülkemizi Temsil Edecek
Elde edilen bu büyük başarıya dair resmi bir açıklama yapan Kırklareli Taekwondo İl Temsilcisi, Milli Takım ve SEM Antrenörü Gökhan Yeşil, şampiyonluğun ardındaki emeğe dikkat çekti. Beren Ada Gelgeç’in bu dereceyle uluslararası arenaya kapı araladığını müjdeleyen Yeşil, şu ifadeleri kullandı:
"Sporcumuz Beren Ada Gelgeç, elde ettiği bu şampiyonlukla birlikte 25-26 Temmuz 2026 tarihlerinde Portekiz’de düzenlenecek olan uluslararası nitelikteki OPEN G1 Taekwondo Turnuvası’nda ay-yıldızlı formayla ülkemizi temsil etme hakkı kazanmıştır. Sporcumuzu ve bu süreçte en büyük destekçisi olan ailesini yürekten tebrik ediyoruz. Ayrıca spora ve sporcuya olan desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen Kırklareli Gençlik ve Spor İl Müdürümüz Sayın Emrah Yüksel Babuşcu’ya da teşekkürlerimizi sunarız."
Hedef: SEM ve TOHM Sporcu Sayısını Artırmak
Gelecek dönem planlamalarına ve taekwondo branşının kentteki gelişim hedeflerine de değinen Antrenör Gökhan Yeşil, Kırklareli’ni bu alanda bir marka haline getirmeyi istediklerini belirtti. İl genelinde daha fazla sporcuyu elit düzeydeki merkezlere kazandırmak istediklerini ifade eden Yeşil, açıklamalarını şöyle sürdürdü:
"En büyük isteğimiz ve hedefimiz, taekwondo branşında ilimizde Sporcu Eğitim Merkezleri (SEM) ile Türkiye Olimpiyat Hazırlık Merkezleri’nde (TOHM) yer alacak sporcu sayımızı yukarılara taşımaktır. Belirli bir plan ve program dahilinde, çocuklarımızın çok daha iyi imkanlar ve modern şartlar altında antrenman yapmalarını sağlamak için çalışıyoruz. Temel amacımız, sporcularımızın teknik, taktik ve performans gelişimlerine doğrudan katkı sunacak eğitim faaliyetlerini sahaya yansıtmak; onların bilgi, beceri ve turnuvalara hazırlık süreçlerini en üst düzeyde desteklemektir."
Haber Merkezi













