Kırklareli İl Emniyet Müdürlüğü, 1 Aralık’ta başlayacak kış lastiği uygulaması hakkında sürücüleri uyardı. Konuya ilişkin yapılan uyarıda şu bilgiler verildi;
“1 Nisan 2017 tarih ve 30025 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan “Kış lastiği Kullanma Zorunluluğu ile İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” in 5 inci Maddesinde “ Ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası karayollarında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan taşıtlarda her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan dört aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunludur. İl sınırları içerisinde, kış lastiği uygulaması yapılıp yapılmayacağı ortalama yerel sıcaklıklar dikkate alınarak ilgili valiliklerce belirlenir ve gerekli duyurular yapılır. Valilikler, kış lastiği uygulamasını, Bakanlıkça belirlenen tarih aralığındaki süresinin öncesinde ve/veya sonrasında 1’er ay artırabilir” şeklinde kış mevsimi müddetince ticari taşıtlarda kış lastiği kullanımı konusunda düzenleme yapılmıştır.
İlimiz Valiliği Makam Olur’u ile mevcut yasal düzenleme doğrultusunda İlimiz genelinde; ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası karayollarında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan taşıtlarda 1 Aralık 2022 ile 1 Nisan 2023 tarihleri arasında dört ay süre ile kış lastiği uygulamasına geçilecek olup yapılan trafik denetimlerinde;
a) Kış lastiklerinin yanaklarında (M+S) işareti veya (M+S) işareti ile birlikte kar tanesi işareti veya sadece kar tanesi işareti,
b) Dingil üzerinde içte yer alan lastiklerde (M+S) işaretinin okunmaması halinde lastiğin sırt desenine uygunluğu,
c) Lastiklerin kaplama yapılarak kullanılması halinde lastik omuzlarında (M+S) işareti olsa dahi, lastik derinliğinin ve sırt deseninin kış lastiğine uygunluğu trafik zabıtası tarafından kontrol edilecektir.
Ayrıca, yukarıda belirtilen nitelikteki araçların 1 Aralık 2022 - 1 Nisan 2023 tarihleri arasında şehirlerarası karayolunda kış lastiği olmaksızın seyahat ettikleri tespit edilmesi halinde, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun "Kış Lastiği Zorunluluğu" başlıklı 65/A "Yolcu veya eşya taşımalarında kullanıllan araçlarda, yılın zorunlu tutulan dönemlerinde kış lastiği kullanmamak" Maddesi hükmünce 1.152 TL idari para cezası uygulanarak araçlarının lastiklerini uygun hale getirebilecekleri en yakın yerleşim birimine kadar gitmelerine izin verilecektir.” (H.Murat Taner)
BÖLGESEL
Yayınlanma: 24 Kasım 2022 - 14:27
Kış Lastiği Uygulaması 1 Aralık'ta başlıyor
BÖLGESEL
24 Kasım 2022 - 14:27
Kırklareli İl Emniyet Müdürlüğü, ticari araçlar için zorunlu olan 1 Aralık 2022 tarihinde başlayacak kış lastiği uygulaması konusunda sürücüleri uyardı.1 Nisan 2023 tarihine kadar sürecek kış lastiği ugyulamasında ticari araç sürücüleri lastik yanaklarında M+S işareti veya M+S işareti ile birlikte kar tanesi işareti veya sadece kar tanesi işareti bulunan lastikleri kullanmak zorunda olacaklar.
İlginizi Çekebilir

















