Ülkemizde iki çeşit Zabıta Memuru bulunmakta. Bunlardan biri, kamu düzenin korunması, yani toplumda güvenlik, dirlik ve sağlık şartlarının bozulmaması amacıyla yürütülen önleyici faaliyet, diğeri de, suç delillerini toplama ve tespit, failleri yakalama, tutma, adlî makamlara teslim etme gibi gibi ceza yargılamasına yardımcı olma işidir. Zabıta Teşkilatı günümüzden 197 yıl önce kurulmuş ve o günden beri Zabıta Memurları görevlerine durmadan devam ediyorlar. Edirne Belediye Başkanlığı, Zabıta Teşkilatı’nın 197. yılını şu cümleler ile kutladı;
“Vatandaşlarımızın güvenliği ve huzuru için ülkemizin dört bir yanında, özveriyle çalışan, Zabıta Teşkilatımızın 197. kuruluş yıl dönümü kutlu olsun!”
Şefik Kenar












